تست آنتی بادی در منزل

تست سرولوژیکی کرونا (آزمایش آنتی بادی مخصوص COVID-19)

ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوید و متوجه آن نشوید. زیرا تمام افرادی که به ویروس آلوده می شوند ، علائم ندارند. اما یک آزمایش خون سریع وجود دارد که به شما میگوید آلوده شده اید یا خیر. این آزمایش ، آزمایش آنتی بادی نامیده می شود. متخصصان امیدوارند که این آزمایش اطلاعات بهتر و بیشتری در مورد میزان شیوع ویروس کرونا برای مسئولان سلامت داشته باشد.

آزمایش آنتی بادی کرونا چیست؟

ممکن است آن را با عنوان آزمایش سرولوژی نیز بشنوید. این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی ها در خون شما می باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را تولید میکند. زمانی که شما واکسن میزنید نیز همین اتفاق میفتد مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی تولید میکند. با تولید آنتی بادی بدن شما در برابر یک ویروس ایمنی ( مصونیت ) پیدا می کند.

آزمایش آنتی بادی وجود خود ویروس را بررسی نمی کند. در عوض ، اینکه سیستم ایمنی بدن شما – سیستم دفاعی بدن شما در برابر بیماری - به عفونت پاسخ داده یا خیر را بررسی میکند.

 

کرونا در منزل

آزمایش آنتی بادی کرونا چگونه انجام می شود؟

شما باید مقداری خون بدهید. متخصصان دو نوع آنتی بادی ضد کووید-19 را آزمایش می کنند. آنها به دنبال موارد زیر هستند :

  • آنتی بادی های IgM ، که در اوایل عفونت ایجاد می شوند.
  • آنتی بادی های IgG ، که متعاقبا بعد از بهبودی شما ظاهر می شوند.

حدود 4 هفته طول می کشد تا بدن شما آنتی بادی های IgM را تولید کند. اما دانشمندان مطمئن نیستند چقدر طول خواهد کشید تا این اتفاق در مورد کرونا رخ دهد. برای فهمیدن این موضوع آزمایشات بیشتری لازم است.

بخاطر داشته باشید که آزمایشهای فعلی آنتی بادی نمی توانند به شما بگویند که نسبت به کرونا ایمن هستید یا خیر. زیرا نمی دانیم این آنتی بادی ها چه مدت می توانند از شما در برابر ویروس کرونا محافظت کنند. و برای تشخیص ویروس نباید از این آزمایش ها استفاده کرد.

این آزمایش ها چگونه کمک می کنند؟

آزمایش های آنتی بادی می توانند نشان دهنده میزان شیوع کووید-19 باشند. زمانی که دانشمندان بدانند چه کسانی ویروس را داشته اند ، می توانند دریابند که این ویروس بیشتر افراد را چقدر بیمار میکند. دانشمندان میتوانند بررسی کنند که اگر افرادی که دچار این بیماری شده اند دوباره در معرض آن قرار بگیرند ، چه اتفاقی میفتد. زمانی که این اطلاعات با سایر اطلاعات علمی ترکیب شوند ، به محققان کمک می کنند تا بفهمند چه کسانی ممکن است نسبت به ویروس مصون باشند.

امید بر این است ، افرادی که دارای آنتی بادی COVID-19 بودند بتوانند هر چه سریعتر با خیال راحت به کار و زندگی عادی خود برگردند.

این آزمایشات همچنین ممکن است به یک درمان آزمایشی مخصوص کرونا به نام پلاسما بهبودیافته کمک کنند. پلاسما بخش مایع خون شماست.

محققان در حال مطالعه این موضوع هستند که چگونه اهداء آنتی بادی های موجود در پلاسما افرادی که از کرونا بهبود یافته اند ، ممکن است به کسانی که به ویروس مبتلا هستند کمک کند. یک نظریه این است که ممکن است این پلاسما به افراد بیمار کمک کند تا سریعتر بهبود یابند. اما تحقیقات بیشتری لازم است.

چه کسانی باید آزمایش آنتی بادی کرونا را انجام دهند؟

اگر آزمایش کرونا (COVID-19) شما مثبت بود و کاملا بهبود یافته اید ، احتمالاً اکنون می توانید آزمایش آنتی بادی های خود را انجام دهید. شما می توانید داوطلبانه برای اهدا پلاسما از طریق پروژه ملی پلاسما بهبود یافته کرونا اقدام کنید. یا از سازمان اهدا خون خود اطلاعات بگیرید.

آیا این آزمایش ها دقیق هستند؟

اگر برای وجود آنتی بادی های ویروس کرونا کووید-19 مثبت باشید ، معمولا به این معنی است که به کرونا مبتلا بوده اید. اما اگر تنها برای مدت کوتاهی دارای ویروس بودید ، ممکن است نتیجه منفی بگیرید. ممکن است در معرض ویروس قرار گرفته باشید و آنتی بادی تولید نکرده باشید. همچنین ممکن است یک جواب "مثبت کاذب" دریافت کنید. این یعنی شما آنتی بادی ها را دارید اما دارای نوع دیگری از ویروس کرونا می باشید

برای ثبت درخواست خود با سینارای تماس بگیرید:

021-48476

02146014332

تعداد بازدید : 1050

کپی برداری از مطالب سایت بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد

طراحی سایت و پشتیبانی: وب ایده